Praštanje banjalučkog biskupa Komarice je evanđeoski čin, bez njega nema pomirenja
biskup_komarica
Odluku banjalučkog biskupa Franje Komarice da primi Orden časti od predsjednika Republike Srpske Milorada Dodika, dio medija je u svojim reakcijama brzopleto kritizirao. Tumačeći svoju odluku biskup Komarica je istaknuo da je tako postupio zbog potrebe praštanja.
„Mi smo za vrijeme rata pozivali na mir i praštanje. Svi se mi trebamo okrenuti prema istini i pravdi, ali i praštanju. Naša je kršćanska dužnost praštanje“, rekao je biskup Komarica.
Objašnjenjem da je praštanje „kršćanska dužnost“ biskup Komarica slijedi Isusove riječi zabilježene u Evenđelju (radosna vijest). Isus poručuje: „Oče, oprosti im, jer ne znaju što rade“, te naglašava kako oprostiti treba „ne sedam puta, nego sedamdeset i sedam puta“.
Svođenjem pojma praštanja u plitke dnevnopolitičke svrhe i kalkulacije, kao što je to učinio dio onih koji su zamjerili biskupu Komarici, praštanju se oduzima njegov mnogo dublji potencijal. Praštanje nije čin koji donosi munjeviti obrat, nego je to mukotrpan proces u kojem najprije treba posijati sjeme te dati vremena klijanju i rastu nakon čega se mogu očekivati i plodovi.
Hrvatski teolozi Ante Vučković i Gordan Črpić u zajedničkom su znanstvenom uratku „Religioznost i praštanje“ na iznimno sugestivan način raščlanili pojam praštanja ističući kako to „nije oslobođenje od kazne, nije brisanje odgovornosti i nije ukidanje obveze nadoknade štete“. Autorski dvojac upozorava kako treba voditi računa da „žrtva nije samo pod pritiskom podnesenog zla koje se jednom dogodilo, nego kako je nadasve opterećena nemogućnošću odvajanja od njega“.
„Ako je točno da zahtjev za oproštenje dolazi iznutra i da cilja na oslobađanje žrtve od navezanosti na zlo, onda oproštenje nije najprije usmjereno na odnos žrtve i počinitelja, nego na uspostavljanje zdrava odnos sa samim sobom. Oproštenje nije nadasve bavljenje počiniteljem, nego trud žrtve oko izlaska iz prikovanosti na podneseno zlo“, navode Vučković i Črpić. U tom kontekstu oni naglašavaju važnost izlaska iz pozicije „jednom žrtva, stalno žrtva“.
„Za žrtvu je važnije izbjeći zamku da cjelokupni život – kako onaj prije i na poseban način i onaj nakon podnesenog zla – promatra kroz prizmu podnesenog zla te se pretvori samo i jedino u žrtvu“, ističu Vučković i Črpić i dodaju kako je za žrtvu opraštanje „odvajanje od statusa žrtve, koji, kada se ne odvojimo od njega, zahvaća cijeli život“.
Primjeni li se ova instruktivna raščlamba pojma oproštenja na objašnjenje biskupa Komarice da je orden od predsjednika Republike Srpske primio jer je „kršćanski praštati“, onda se u takvom biskupovom postupku može prepoznati i potencijalni motiv izbavljenja katolika - Hrvata u RS-u iz statusa trajne žrtve.
Praštanje kao instrument izlaska iz pozicije žrtve i prelaska u ulogu ravnopravnijeg aktera zbivanja svoju potvrdu može pronaći i u globalnijim gibanjima. Primjerice, Francuska kao žrtva napada Hitlerove Njemačke u Drugom svjetskom ratu, smogla je snage oprostiti Njemačkoj i vremenom se prometnula u glavnog saveznika Njemačke u europskim tokovima. Ili, primjerice, Japan - bez praštanja Sjedinjenim Američkim Državama zbog bacanja atomskih bombi na Hirošimu i Nagasaki ne bi mogao postati važan američki gospodarski, politički pa i vojni saveznik.
Praštanjem pridonosimo ispravljanju nesporazuma. Praštanjem se razvodnjava mržnja i pretvara je se u međusobno uvažavanje. Praštanjem se počinju uspostavljati narušene veze među ljudima, narodima, vjerama i državama.
Žele li se izbjeći novi ratovi u BiH, Bošnjaci, Srbi i Hrvati trebaju uzajamno poticati na međusobna praštanja. Bez oslobađanja od ružne prošlosti, nećemo se otarasiti njene snage da nas ponovno uvuče u pogubne nesporazume. Mržnja i osveta truju srce. Rodno mjesta mira je u ljudskom srcu. Praštanjem se stvaraju predispozicije za preobrazbu zla u dobro.

Pejo Gašparević, Dnevnik.ba

Komentari (38)

RSS sadržaj komentara

Prikaži ili sakrij komentare
Tako je
0
treba orostiti pa zajedno kročiti u nove izazove...
Patnik , Siječanj 16, 2012
rs srpska je Auschwitz naših dana
0
Opraštam Srbima, opraštam njihove zločine!
Republiku srpsku ne priznajem i njene ordene prezirem!
Republika srpska je zlo, mrak, monstuozna tvorevina, stvorena na krvi i progonstvu svega nesrpskog!
Ne zaboravimo da je republika srpska je Auschwitz iz naših dana! Stid vas bilo da to zaboravljate!
Odbijam svaki pokušaj priznanja sotonski tvorevina, pa taman da dolaze od samom pape!!!
Ovo je sramota da nam se podmeće da prihvatimo to zlo!
To znači amnestiju zločina srpskog naroda! Odbijam svaki pokušaj legalizacije ovog zla!
posavski jastreb , Siječanj 16, 2012
replika posavskom jastrebu
0
Znaš li ti čitati, pa gdje si to u tekstu vidio da se spominje priznanje republike srpske.
Kako si to propustio primjetiti rečenicu da praštanje "nije oslobođenje od kazne, nije brisanje odgovornosti i nije ukidanje obveze nadoknade štete".
Kako ne primjećuješ da se radi o praštanju koje osnažuje žrvu a slama počinitelja zla.
Sveti Franjo je ljubavlju i praštanjem najveće neprijatelje podvrgavao svojoj zamisli o uspostavi mira i jednakosto među ljudima.
čitatelj , Siječanj 16, 2012
...
0
Slušaj gospodine čitatelju, itekako sam to pomno pročitao i primjećujem da ovaj orden nije dodijelio sveti Franjo, nego predsjednik tvorevine koje su silom, nepravdom i ognjem stvorili najveći zlikovci početkom trećeg mileniuma.
Nagradu rasističke tvorevine koju su stvorili zli ljudi ne treba primati u svoje ruke, krvava je i puna suza ta nagrada.
S vragom nema trgovine! Biskup to treba vratiti nazad! Džaba im njihovo podmićivanje!
posavski jastreb , Siječanj 16, 2012
za posavskog jastreba
0
Opet iskrivljuješ stvari.
Sveti Franjo Asiški (koji je živio na kraju 12. i početkom 13. stoljeća) nije nitkomu dodijeljivao orden, nego se sastajao sa tadašnjim svjetskim silnicima - sultanima i kroz ta druženja smekšavao njihove ratne planove. Sveti Franjo je takvim silnicima odlazio na noge, što bi neki smatrali poniženjem, ali on je znao što radi i znao je da to spašava mnoge živote.
Nemoj misliti da biskup Komarica ne zna što radi.
Izgleda da ti od drveta ne vidiš šumu.
čitatelj , Siječanj 16, 2012
Znam da je biskup svjestan svojih postupaka
0
Poznajem tko je sveti Franjo!
Kao prvo, Dodik kao predsjednik zločinačke paradržave, nije došao biskupu i moliti za oprost, nego još pere njihova zla djela. Kakav je to orden koji Dodik može uručiti u ime zločinačke paradržave? Možda orden za časno poniženje ili za nečasno otetu imovinu, za nečasno protjerivanje stotine tisuća ljudi, ili možda, za nečasno ubijanje i silovanje?
Svatio bih, da je predsjednik nečasne paradržave i nečasne rabote koju su njegovi nečasni ili nečastivi proveli u život, došao, kleknuo pred biskupa i u ime grešnog naroda zatražio oprost, tada bih ga i ja objeručke prihvatio, ali ovako...
I ja opraštam Srbima sva njihova nečasna djela, svu onu muku koju su nam nanijeli, koju sam i sam trpio i trpim na svojim leđima...Toliko da se zna...Opraštam!
Njihovu nečasnu tvorevinu i svu nečasnu i neljudsku rabotu nikada neću priznati, nikada prihvatiti, nikada zaboraviti...
Zlo se nikada nesmije prihvatiti, ali opraštam im sva njihova zla djela...Neka im bude! Možda jednoga dana shvate!
Ne ljutim se na biskupa,svjestan sam da je to i te kako delikatna situacija, ali ovo nije morao raditi. Evanđelje ga na to ni u kom slučaju ne obavezuje! Sveti Ivan Krstitelj je isto mogao šutjeti na Herodovu dvoru, primiti počasti i nagrade, ali on nije šutio, sve je to odbio...Rekao je kralju u brk da je zločinac, da ne smije raditi to što radi! Mogao je i on dobiti orden od zločinačkog kralja, ali on to nije želio, rekao mu je ono na što ga je upućivala njegova svijest, nije mu tepao i nije ga štedio!
Znamo da je zato platio glavom, ali znamo, da ni jedan rođen od žene nije veći od Ivana Krstitelja! Toliko o šumi i drveću!
posavski jastreb , Siječanj 16, 2012
za posavskog jastreba
0

Ja imam razumijevanja za tvoje tegobe koje ovdje iznosiš, ali istodobno podsjećam da upravo ti upadaš u zamku na kakvu se upozorava u tekstu:
„Za žrtvu je važnije izbjeći zamku da cjelokupni život – kako onaj prije i na poseban način i onaj nakon podnesenog zla – promatra kroz prizmu podnesenog zla te se pretvori samo i jedino u žrtvu“, ističu Vučković i Črpić i dodaju kako je za žrtvu opraštanje „odvajanje od statusa žrtve, koji, kada se ne odvojimo od njega, zahvaća cijeli život“.
Jer, koliko ja razumijem tvoje stavove ti najčešće spominješ da "nećeš" RS. Ti imaš pravo na to, ali upravo Dodik i hoće da Hrvati i Bošnjaci "neće" RS jer onda RS ostaje samo njemu. Shvaćaš li o kakvoj se zamci radi. Kako ćeš promijeniti neko stanje ako ga unaprijed apriori odbacuješ?
čitatelj , Siječanj 16, 2012
Sveti Franjo...
0
1. Tako je jastrebe, ovdje se ne radi o praštanju nego o primanju odličja "časti" Republike Srpske!!! Praštanje nije isto što i primati "čast" od onih koji su ti pobili i rastjerali stado!
2. čitatelju, ne piši tako o Svetom Franji (da je sultanima odlazio na noge), takve na ovom portalu nazivaju "daidžama"...
Martin , Siječanj 16, 2012
Za Martina
0
Sveti Franjo nije bio lokalni igrač nego je bio svjetski format i povijesna osoba koju se ne može svoditi na folklor.
Sveti Franjo je išao na noge sultanima, ali nije prihvaćao njihova stajališta nego ih je odvraćaoa od osvajačkih namjera i u tomu u znatnoj mjeri uspjevao. Za razliku od njega ovi, kako ih ti nazivaš, daidže su ipak ljudi koje se ne može uspoređivati sa Sv. Franjom.
čitatelj , Siječanj 16, 2012
Ne vjeruj sotoni...
0
Ucili su nas kako roditelji tako i svestenici kroz katehizam i prakticki na svakom svetom bogosluzenju da sotonu treba odbaciti, ne primati njegove milodare jer nas na taj nacin zavodi i pripravja za svoj zli naum. I sto reci za djelo biskupa Komarice, zar on nije postupio upravo suprotno. Umjesto da kaze:" Odlazi sotono, ostavi u spokoju moje stado. Ja necu da ti sluzim u tvome zlu naumu".No Komarica prima darove od sotone. A ti citaoce ako vjerujes da ce RS sada biti malo vise zemlja Hrvata, tesko grijesis jer RS je od samoga pocetka zamisljena da bude samo zemlja Srba jer joj samo ime to govori. Treba biti ili lud ili fantasticno naivan pa da povjerujes da ce to biti zemlja i Srba i Hrvata i Bosnjaka. Mozda poslije ovog ordena jos i manje jer je prihvatanje ordena svojevrsna abolicija zlocina koje su institucije RS pocinile a prema ovozemaljskim zakonima i etickim normama. Zar iko vjeruje da je Dodik religiozan i da on vjeruju i mari za Bozije zakone? Njemu je bilo stalo da svijetu pokaze da se Hrvati i Bosnjaci vise ne ljute na Srbe i njhovu zlocinom stvorenu RS pa zasto ih i oni ne puste na miru. Neka prestanu optuzivati i suditi Srbe - zlocince, pa eto ni Hrvati vise za to nisu.
Ima ona izreka iz anticke Grcke koja kaze:"Ne vjeruj Danajcima ni darove kad ti nose" Ne treba vjerovati sotoni ni darove kad ti daje jer iza toga zao naum stoji!
netko od ostalih , Siječanj 18, 2012
za "netko od ostalih"
0
Ti koji se potpisuješ "netko od ostalih", "Martin" i "posavski jastreb" si zapravo ista osoba. Upravo zbog takvih i treba isticati važnost praštanja, jer si zarobljenik vlastitih frustracija.
Nitko ne tvrdi da će poteći med i mlijeko u RS-u, ali se treba činiti sve što je moguće u datim okolnostima da se stanje koliko toliko popravi.
Pa, cijeli svijet je u problemima, a li to ne znači da treba odustati od traganja za rješenjima.
čitatelj , Siječanj 18, 2012
Zbogom Hrvati BiH
0
Ako je primanje ordena demonskog sjemena prastanje,a ne velicanje samog sotone,onda ce pobijediti sotona i nepravda.
Da bismo bili pravednici,trebamo biti mucenici!
Biskup Komarica zeli da bude velican i priznat,a njegovo stado je ponizeno i rastjerano.
Ici na ples vampira i oko vrata vjesati krvave ordene,primati ih iz ruku sotone i njegovih sljedbenika je posipanje soli na ranu ovaca svoga stada.
Sotonu treba otjerati,a ne slusati i zlocine velicati.
Zbogom Hrvati,katolicka crkvo,vjero i biskupi kad nas crkveni vjerodostojnici,politicki predstavnici i neki poltroni guraju u provaliju propadanja i nestajanja!
vjernik , Siječanj 18, 2012
...
0
A jeste nadrobili svašta u komentarima. Lako je od Komarice zahtijevati da otjera sotonu. Ali zar nije bolje da se zapitamo da li ga i mi uvijek otjeramo kada nas u napast dovede ili se na njegov poticaj bacimo u provalju grijeha?
Moralista , Siječanj 18, 2012
LAKSE JE BITI SLAVLJENIK NEGO MUCENIK
0
Onaj koji ide linijom manjeg otpora je slijepi poslusnik,poltron ili kukavica.
Biskupu Komarici je lakse biti slavljenik,nego mucenik,jer kao mucenik mora trpjeti,a kao slavljenik uzivati.Toliko o dostojanstvu.
vjernik , Siječanj 18, 2012
exkluziva za našeg čitatelja
0
Gospodin čitatelj nije u pravu kad tvrdi, "Ti koji se potpisuješ "netko od ostalih", "Martin" i "posavski jastreb" si zapravo ista osoba. Upravo zbog takvih i treba isticati važnost praštanja, jer si zarobljenik vlastitih frustracija."

Ja sam posavski jastreb, a ne znam tko su ovi drugi ljudi, samo vidim, da u ovoj situaciji dosta slično razmišljamo!
Ja smatram da mi nismo zarobljenici svojih frustracija, to tvrdim bar za sebe. Znam da u tkz. rs ne teče med i mlijeko i vjerujem, da će se sam gospodin Bog pobrinuti da se tako nešto ni desiti.
Da, treba tražiti druga rješenja, prihvaćam, naravno da treba, jer ovo pakleno gnijezdo treba uništiti!
Istina je, da je cijeli svijet u problemima, ali za ove naše probleme, izravno su odgovorni Srbi, jer su željeli živjeti u jednoj rasističkoj državi - velikoj srbiji. Slušajući glas đavola u liku slobodana miloševića, radovana karadžića, ratka mladića, biljane plavšić, milana martića, i kompletne sanu, itd. to je za podsjetnik onima koji su to u međuvremenu zaboravili, imamo sve ove današnje probleme.
Nije istina da sam žrtva i da sam u zamci ako ne prihvatim rs, dapače, ako je prihvatim onda me je sotona slomio.
Ja sam se protiv tog vraga borio i borit ću se cio svoj život, pa ako treba, protiv toga se treba boriti i u budućnosti jer pravda mora biti zadovoljena, kad tad! Ponavljam, rs je rasistička tvorevina, stvorena u muci i krvi nevinih ljudi! To je neviđen zločin protiv Boga i protiv čovjeka! Zar da prihvatim tolika ubistva nevinih ljudi, zar da prihvatim tolika silovanja, deportacije i logore, zar da prihvatim praznu Posavinu i planski doseljene Srbe, zar da prihvatim pljačku, silu, nepravdu...? Nikad! Zanikad!
Pravda će pobijediti, a ne Dodik sa svojim ulizivanjima!
Gospodin Bog će nam pomoći u našoj pravednoj borbi!
posavski jastreb , Siječanj 18, 2012
...ista osoba?!
0
Neću ponavljati ništa navedenog od "jastreba" i "nekog od ostalih" nego samo da potvrdim da se ne radi o "istoj osobi" nego samo da nas ima još koji mislimo svojom glavom i nemamo duple kriterije ("... sve po potrebi, kako se namisti" Gibonni)
Martin , Siječanj 18, 2012
Za posavskog jastreba
0
Proziran si.
Pokušavaš demantirati da "posavski jastreb", "Martin" i "netko od ostalih" nisu jedna te ista osoba, a onda u množini navodiš svoju rečenicu "Ja smatram da mi nismo zarobljenici svojih frustracija, to tvrdim barem za sebe".
Ova rečenici je otkrila tvoju podsvjest kada navodiš "smatram da mi nismo...". Molim te, kako ti možeš znati što misli množina za koju si naveo "mi", a koju ne poznaješ, da bi zatim dodaješ - "to tvrdim barem za sebe". Iz takve kontradiktornosti je janso da se radi o jednoj te istoj osobi koja proizvodi tekstualne reakcije poitpisujući različita imena, stvarajući tako privid da se radi o više osoba.
Čak si sada takvoj raboti dodao još jedan potpis "vjernik".
To je kukavička zloupotreba interneta, ali tvoje su rečenice pokazale da ne možeš pobjeći od svoje (pod)svjesti.
čitatelj , Siječanj 18, 2012
Prznanje čitatelju
0
Dragi moj čitatelju, iskreno rečeno, očekivao sam nešto više od tvoje veličine, međutim, vidim da sam napravio lapsus u svojim mjerenjima i očekivanjima. Ipak, draga je činjenica i spoznaja, da je živo posavsko srce koje poštuje i voli svoju vjeru, ali, ako je potreba i biskupu je kadro reći što i kako misli. Želim ti svako dobro!
Neka dragi Bog blagoslovi i tebe i biskupa!
posavski jastreb , Siječanj 18, 2012
za posavskog jastreba
0
Poštovani posavski jastrebe, izgleda da te pogodila istina i da ti se uzburkala savjest zbog toga. Od svega se može pobjeći, ali jedino se ne može pobjeći od vlastite savjesti i vlastite sjene.
Iskreno rečeno ja od tebe nisam očekivao više, jer tvoje rečenice odaju čovjeka nesređene misli i konfuzna razmišljanja.
Ne smatram se niti se osjećam nekom veličinom, kako mi to imputiraš, nego sam ljudska malenkost.
No ti sam sebe tituliraš "jastrebom", a jastreb simbolizira nepromišljenost i nešto što želi visoko letjeti. Tvoje rečenice govore da nemaš krila za takav uzlet. Pazi da se ne survaš u tom "letu", jer sam sebe ne snabdjevaš potrebnom vidljivošću činjenica, pa te one mogu ošinuti.
Bivša JNA je imala avione "jastreb"- i svi su kao i ta vojska doživjeli debakl - postali su zahrđala gvožđurija.
čitatelj , Siječanj 18, 2012
Čitatelj - u ništa
0
@čitatelj
Očigledno imaš problem s argumantima ili ne vidiš dobro pa druge komentatore krivo optužuješ. Jer Jastreb, Martin i Netko od ostalih nisu jedna osoba koja piše pod tri imena i to je i slijepcu očigledno. Pitam se samo kako ti možeš biti čitatelj ako si slijep?
Oko , Siječanj 18, 2012
Čitatelju, ti si u pravu,
0
Da gospodine čitatelju, zaista si u pravu,
"Od svega se može pobjeći, ali jedino se ne može pobjeći od vlastite savjesti i vlastite sjene"!
Za svaki slučaj, onako među nama, bojim se, da se možda ne nalažiš u visinama gdje je sklisko, psychologija - nije baš tvoja jaka strana! Ovo do sada nije baš...Ono, velim, svoji smo! Da se ne blamiramo!
Ostavimo bitke ovakvih kategorija, još uvijek možemo sačuvati naš obraz! Zar ne gospodine čitatelju?
PS:
Poslušat ću tvoj prijateljski savjet i čuvati ću se, da me širina mojih vidika ne "ošine"! Ti sigurno misliš da si me već "ošinuo" zar ne, ili se ja možda opet varam u mojim percepcijama i anticipiranju?
Za uzgred, svijest mi je potpuno mirna, malo me zabavljaju tvoje prosudbe! Laku noć!
posavski jastreb , Siječanj 18, 2012
Za posavskog jastreba
0
Sad si dodao i još jednog tobožnjeg kometatora "oko".
Ne mislim da sam te ja "ošinuo", niti mi to pada na pamet. Ako tako zaključuješ, onda si obuzet velikom zabludom.
Čitaj preciznije pa ćeš vidjeti da govorim da bi te "čin jenice" mogle ošinuti jer nisi snabdjeven potrebnom vidljivošću činjenica. Onaj koji je slijep na činjenice može se sudariti s njima.
čitatelj , Siječanj 18, 2012
Za oko
0
Otkud "oko", koje se odjednom pojavljuje, znade da Jastreb, Martin i Netko od ostalih nisu jedna osoba? Kako "oko" može znati tko su Jastreb, Martin i Netko od ostalih i tvrditi da to nije jedna osoba, i kakve veze "oko" ima s njima?
Odgovor je vrlo jednostavan: to je dokaz da svim tim potpisima, kojima je sada pridružen i potpis "oko", koordinira jedna osoba. Pa to je tako naivno i prozirno. To je očiglena manipulacija.
čitatelj , Siječanj 18, 2012
Ja nisam Martin, nisam ni posavski jastreb a po najmanje citatelj
0
Pa dragi moj citatelj, moram i ja da ti kazem da si u krivu jer ja "netko od ostalih"ne poznajem niti "posavskog jastreba" niti "Martina". Potpisujem se sa netko od ostalih jer nisam Hrvat, preciznije kazano ne pripadam niti jednom od tzv konstitutivnih naroda,jedan od ostalih kako nas vec zovu.
Istina na osnovu religije najblizi sam Hrvatima (katolik)i djelim njihovu sudbinu jer mi je imanje razruseno a ja potjeran van teritorije sadasnje RS gdje sam nekada zivio.
BiH smatram svojom domovinom i vjerujem da je moguc zajednicki zivot svih nas i Hrvata i Bosnjaka i Srba i nas "ostalih" ali ne u ovakvoj diskriminirajucoj drzavi gdje svaki lider zeli da ima svoju drzavu ne radi interesa njegovog naroda vec svojih osobno. Za ilustraciju uzimam RS koja,kako Dodik zeli, treba da bude drzava Srba jer joj to ime govori, svi drugi su gradjani drugog reda. Ja u takvoj drzavi ne zelim da zivim i zato se protiv nje i borim bar tako sto je ne priznajem. Vjerujem da svatko tko na bilo koji nacin priznaje i podrzava RS zavrijedjuje gnusanje. Nije Komarica jedini. Ogorcen sam i na jos neke lidere a Covica prije svih. Posto zivim vani, preko bare, pa se ne sluzim nasim pismom tako niti ne koristim znakove karakteristicne za nase pismo. Ne treba biti posebno inteligentan da se to primjeti. Jedino citatelj to ne vidi.
netko od ostalih , Siječanj 19, 2012
Za netko od ostalih
0
Nema potrebe uvjeravati u neistinu.
Stil i struktura rečenica Posavskog jastreba, Martina, Nekog od ostalih i oka, su identični. To je još jedan od dokaza kako je to jedna osoba koja se potpisuje na različit način.
To je nekorektno prema neistomišljeniku.
čitatelj , Siječanj 19, 2012
CITATELJU JE NAJBOLJE DA SAMO CITA
0
Za citatelja je bolje da samo cita,a da ne komentira a jos manje da bude vidovit jer ispada da je glup.Glup u svom uskoumnom poltronstvu svetih krava koje nitko ne smije dirati.
vjernik , Siječanj 19, 2012
Pitanje
0
@ Neko od ostalih
Nije mi namjera da prekidam ovu zanimljivu raspravu ali vidim da pišeš da si pripadnih tzv. Ostalih a katolik pa me zanima, ako si slobodan reći, koje nacionalnosti. Znam da je oko Prnjavora bilo sela u kojima su živjeli pripadnici poljske, češke i talijanske nacionalne manjine. Ali neznam kako su stanovnici tih sela prošli u proteklom ratu..
Povijesničar , Siječanj 19, 2012
Za vjernika
0
Evo sad daješ i recepte što bi tko trebao raditi pa meni propisuješ da ne trebam komentirati i pri tomu koristiš nekultiviran riječnik. Time, odaješ još jednu crtu svojeg karakterai. Komunisti su propisivali što tko treba raditi, a svaki spomen crkve ili crkvenih velikodostojnika su osuđivali kao reakcionaran i nepodoban. Komunisti su etiketirali neistomišljenike. Evo i ti ružnim riječima etiketiraš nekoga s kime se ne slažeš. U kojem vremenu ti živiš?
čitatelj , Siječanj 19, 2012
CITATELJ JE GORI NEGO KOMUNIST
0
Citatelju,ti si gori nego komunist jer u svakom zbunu vidis istog zeca!
Glup si,i najbolje je da samo citas.Jasno i glasno,pa se ljuti koliko hoces.
Kako ti znas da smo nas 5 ista osoba?Stoga si glup,jer zelis da budes vidovit i sveznadar najbolji,a ispadnes glup i neuk.Da li si izucavo psihologiju? Koliko tipova karaktera postoji?.Kako mozes sve osobe koje slicno razmisljaju i pisu vracarskim potezom pretvoriti u jednu osobu?
vjernik , Siječanj 19, 2012
Za vjernika
0
Ovakav kočijaški riječnik koji ti kosristiš svojstven je ljudima koje je pogodila istina i koji nemaju argumenata.
Takve reakcije, u kojima se diskvalificira i vrijeđa neistomišljenika, svojstvene su ljudima odgojenim u marksisitičko-komunističkom duhu.
Ponudio sam dovoljno argumenata, na temelju tvojih tekstova, da se radi o jednoj osobi koja se različito potpisuje. Evo ponovit ću neke argumentesmilies/tongue.gifotpis oko navodi da "Jastreb, Martin i netko od ostalih nisu jedna osoba koja piše pod tri imena".
Pa, čovječe kako oko može znati da to nisu tri osobe? Znači, posve je jasno kako tim navodom oko, zapravo, potvrđuje da se radi upravo o jednoj osobi koja sve to "zna", odnosno zna za različito potpisivanje jende te iste osobe.
Posavski Jastreb piše:"Ja smatram da mi nismo zarobljenici svojih frustracija, to tvrdim barem za sebe". Moje pitanje je tko su to "mi" a tko je "ja" istodobno? Kako ti možeš smatrati uime nekoga za koje navodiš "mi"? U toj rečenici imaš sljedeće zamjenice:"ja", "mi" i "sebe". Dakle u samo jednoj rečenici imaš totalnu zbrku, odnosno mješanje jednine i množine, a to samo govori da svoje mišljenje čas predstavljaš uime "mi", a čas uime "ja" i "sebe". To je dovoljan dokaz da se radi, zapravo, o jednoj osobi koja skače iz jednine u množinu i obratno.
Takva rabota se zove bezobrazluk.
čitatelj , Siječanj 19, 2012
Vladika Grigorije: OPROSTITE
0
Već tradicionalno se organizira molitvena osmina za kršćansko jedinstvo od 18. do 25. siječnja. U povodu ovogodišnje osmine episkop zahumsko-hercegovački vladika Grigorije održao je propovijed u dubrovačkoj katedrali.


Grigorije: Kršćanska etika - ako bismo je najsažetije htjeli izraziti - etika je praštanja i neosuđivanja. Sa željom da izbjegnem suvišne riječi i sačuvam toplinu susreta, ne nalazim bolju i snažniju riječ od one koja je našla svoje mjesto i u samoj božanskoj liturgiji i u našoj najvažnijoj molitvi - Očenašu, a ta riječ je uvjet za kršćanski život. Ona je početak oslobađanja od grijeha i vratnica pokajanja, ali je još više i od toga - iskorak u vječnu slobodu ljubavi. Ona ima takvu moć da zagrli i onoga koji nas ne voli i da otopi mraz mržnje u onome koji zlo misli. Važna je i zato je treba izgovarati s izuzetnom odgovornošću, imajući u vidu najprije onoga koji je tako izgovarao - Krista. Ona je preduvjet svakog jedinstva, ali znamo da postoje i uvjeti za jedinstvo kršćana. Nikome nije zabranjeno da iskrenim srcem i smirenim duhom izgovori tu riječ, svjestan njene težine i smisla; a ta riječ glasi - oprosti. Treba reći uvijek i iznova: oprosti nam, Bože, grijehe naše. I jednako tako snažno i iskreno - oprostite, braćo i sestre, jer Otac naš oprostit će nama duge naše, kao što i mi oprašatamo dužnicima našim. Večeras, na ovom svetome mjestu, u ovoj prelijepoj katedrali i u ovom čudesnom gradu, imam potrebu, kao kršćanin i episkop izgovoriti ovu kršćansku riječ - oprostite.
Vijesnik , Siječanj 19, 2012
?
0
@ čitatelj
"Pa, čovječe kako oko može znati da to nisu tri osobe?"

A šta ako je Oko administrator pa vidi tko je tko?
Prolaznik , Siječanj 19, 2012
CITATELJ SE SAPLEO U TRNJE
0
Citatelj se sapleo u trnje,pa se bori protiv bolova.
_______________________________________________________

Vladika Grigorije moli:Oprostite nam sto smo osnovali najmladju srpsku drzavu.Prihvatite je,ljubite svaki pedalj zemlje srpske,ali se nemojte vratiti,da bi ostala srpska.!
Ako to nije molitva sotone,onda je vjera otisla u propast.
Srbi zele pomirenje ,ali da se priznaju rezultati njihovog genocida i zlocina.Kako Hrvati(osim biskupa Komarice i stozernika iz Mostara)i Bosnjaci mogu blagoslivljati skute svojih krvnika?
vjernik , Siječanj 19, 2012
...
0
Biskup Komarica i Vladika mudo zbore. Treba se zalagati za pomirenje i jedinstvo svih kršćana.
Trpimir , Siječanj 19, 2012
Za "Prolaznika"
0
Takvim pitanjem (o navodnom uključivanju administratora u prepisku) pokušava se steći naknadna pamet i odstupnica iz očigledne prljave rabote, to jest postpisivanja različitim imenima. Tako je sada pridodat još jedan potpis "Prolaznik". To je samo nastavak manipulacije. Ali kad tad doći će situiacija za preispitivanjem vlastitih bezobrazluka i kočijaško-kavanskog riječnika. Savjest je neumoljiva, ona kad tad pokuca na vrata i neda mira onomu tko je postupio nesavjesno.
Vjerujem, da čitatelji iz ove diskusje mogu zaključiti tko se obrukao. Po mojem sudu obrukao se onaj ("posavski jastreb") koji se uključio u diskusiju o temi o kojoj niti ima znanja, niti posjeduje korektnost pa se različito potpisuje i vrijeđa neistomišljenika.

Čitatelj , Siječanj 19, 2012
Oprost
0
Ove vijesnikove odnosno episkopove riječi,
slađe su mi od samog melema,
vrjednije od suhog zlata!
Tako treba reći i govoriti među "našim" ljudima, odgajati narod i sijati ljubav!
Treba kleknuti pred Boga i zatražiti oprost!
Treba klelknuti pred, majke muslimanke, pred majke katolkinje, pred majke pravoslavke, (naravno da podrazumijevam i sve ostale, jer sve su suze iste) i zatražiti oprost!
Dobro je da makar jedan Srbin priznaje zločin i traži oprost! Dobro je da je u ovom slučaju episkop izravno bio taj čovjek koji želi i traži oproštenje! Ja ga pihvaćam i opraštam! Ovo zemaljsko, ako ne riješimo mi, netko će kad tad morati riješiti, jer nepravda nesmije i ne može biti pobjednik!
posavski jastreb , Siječanj 19, 2012
Prastanje
0
Lijep gest episkopa Grigorija. Znam koliko je Srbima tesko priznati da su uopste pucali po Dubrovniku ali eto episkop je smogao snage i oprost da zatrazi, kao pastir u ime svog stada.
Nema sumnje da ce Dubrovcani oprostiti. Dubrovnik je prebolio sva njihova zla i sad ponovo zivi u punoj svojoj ljepoti i ponosu. Eh kad bi episkop Grigorije sada malo omeksao Dodikovo srce pa da i on ucini nesto slicno. Kada bi ga oslobodio ksenofobicnog straha od drugih naroda i kada bi on kazao:"Oprostite nam, ucinili smo dosta zla i mi vama svima oprastamo i sada hajdemo graditi zemlju za nas sve pokajnike i necemo tu zemlju ili njen najmanji dio zvati Srpskom niti Hrvatskom ili Bosnjackom. Ima medju Bosnjacima i Hrvatima takvih ljudi kojima Srbi mogu da vjeruju a isto vjerujem da medju Srbima ima ljudi kojima bi Hrvati i Bosnjaci mogli da vjeruju. Uzmimo te ljude da nam budu lideri i gradimo zemlju po mjeri covjeka, pojedinca, neovisno od toga kojoj etnickoj skupini pripadao".

Eh, UTOPIJA zar ne? Svi znamo da Dodik to nikada nece izustiti. Svi smo svjedoci koliko se on grcevito bori da zaokruzi svoju teritoriju (Srpsku) po mogucnosti sa sto manje drugih i ostalih u njoj.Iako se pretstavlja krscaninom, u njemu nema apsolutno nista krscansko. On voli da se njegovi neistomisljenici vode krscanskom etikom jer je on kod njih tumaci njihovom slaboscu.
Nije nimalo slucajno zasto je odlucio da ordene dodijeli upravo biskupu Komarici i efendiji Camdzicu.
Nazalost biskup je nasjeo na njegov trik i sad ce mu taj orden biti toliko breme da nece vise nikada biti u stanju da podigne glavu i zauzme se za svoje vjernike, svoje stado.
On je kupljen.

Za povijesnicara:
Nije bitno koje sam nacionalnosti (posto nismo brojni moglo bi doci do prepoznavanja)i nisam od Prnjavora. Ne znam tacno kako su "ostali"oko Prnjavora prosli u ratu ali pretpostavljam da je bilo manje ili vise kao u mom kraju sto znaci ovisno o njihovom individualnom ljudskom karakteru. Neki su stali na stranu Srba zarad pljacke, a neki nisu zeljeli da podrze Srbe jos za vrijeme "balvanijade" pa dalje preko dogadjaja kod Plitvica, Borova Sela, Vukovara i eto zavrsili su kao i Hrvati i Bosnjaci (nesrbi)
Interesantan podatak je da su Srbi u to vrijeme imali toliko jaku i razgranatu obavjestajnu sluzbu da su tacno znali sta ko misli i kako rezonuje glede njihvih "poduhvata" tako da su formirali veoma detaljnu listu svojih "neprijatelja" koje treba likvidirati ili otjerati. Nitko bas nitko ko ih nije podrzavao nije postedjen.
netko od ostalih , Siječanj 20, 2012
Ne sramotite nas više
0
Draga Dijana
Suguran sam da čika Dodik ima još koji orden u ormanu, ako ovako nastaviš mogla bi ga i ti zaslužit. Samo nemoj zaboravirti da za pošteni svijet ta komedija ne znači puno!
"Mirotvorci", koji su jučer bili koljači vidim da se previše trude za šačicu preostali hvatskih dušica. Od nas 300 000 ostade ostatak ostataka i još manje! Dodik je to dobro iskalkulirao. Ovga puta ta je računica u oblaku prašine mirotvorstva i dobročičinstva! Samo dobro se zna, ne laje kuca zbog seoca, već zbog svog prkanca! Dodik vam ne daje ništa od svoga, on vadi iz zločinačkog ćupa, jer je to što dijeli davno oteto od drugih, nap. od mene, iz moje kuće! Krvarina je to kojom se plaća umiranje i agonija Hrvata u Bosni!
Dodik dakle nije u poziciji da dijeli, nego treba moliti, nap. trebao je tražiti oprost od biskupa Komarice, pa bih u tom slučaju imao veoma mnogo razumijevanja za biskupa u jednoj takvoj situaciji, ovako nažalost nemam! Ovu tvoju zamolbu da te ne branimo, ja bih pretvorio u povratnu molbu i tebi i biskupu Komarici, a i uvaženom ministru, nemojte nas više sramoti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dosta je bilo!
posavski jastreb , Siječanj 20, 2012

Napišite komentar

manje | veće
security image
Upišite prikazane znakove

busy
 
hercegbosna1 hercegovinainfo maxcro poskok1 hvatibh_com zovicani viteztotal terratolis boce boderiste sredisnjabosna-1 mucanje busovaca.net hrhb banner_vitanovic.net Ljubuski-logo posusje-online usora.org art_info peticijaluscani